خلاصه های ارائه شده برای نتایج جستجو معمولا به گونه ای تولید می شوند که کوتاه باشند تا کاربران بتوانند با یک نگاه مختصر تشخیص دهند که آیا آن نتیجه مرتبط با جستجویی که انجام داده اند هست یا خیر. مطالعات نشان داده است که در اکثر موارد ارائه یک خلاصه طولانی موجب سردرگمی کاربران می شود. با این وجود نشان داده شده است که در برخی از انواع پرس و جوها مثلا وقتی که کاربر بدنبال جواب یک سوال می گردد خلاصه طولانی می تواند کمک کننده باشد زیرا کاربر ممکن است با خواندن خلاصه جواب خود را بیابد و حتی احتیاجی به رفتن به صفحه نتیجه را نداشته باشد. در نتیجه به نظر می رسد که در یک موتور جستجوی ایده آل، طول خلاصه ها باید متناسب با نوع پرس و جو و یا حتی سلیقه و مدل رفتاری کاربر باشند اما آنچه در اکثر موتورهای جستجوی امروزی پیاده سازی شده است این است که خلاصه ها تا حد ممکن کوتاه باشند.
راه کاری که برای کاهش این مشکل در موتور جستجوی زال در پیش گرفته شده است این است که به طور پیش فرض خلاصه های کوتاه برای پرس و جوها تولید شوند اما اگر کاربر تمایل داشت بتواند خلاصه تولید شده را توسعه دهد و خلاصه طولانی تری را مشاهده کند. برای این منظور کاربر کافی است که بر روی دکمه "..." که در انتهای هر خلاصه آورده شده است کلیک کند تا ادامه خلاصه به او نشان داده شود.